سیروس جعفری ظفرآبادی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا صابونچی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تحلیل نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاههای خصوصی استان لرستان با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس بود. روش تحقیق حاضر ترکیبی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی صاحب نظران و در مرحله کمی نیز مشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی استان لرستان بود. در بخش کیفی شیوه نمونه گیری هدفمند و معیار اشباع نظری در این روش به تعداد مصاحبه ها پایان داد؛ نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی/ شبکه های بود. در بخش کمی تحقیق نمونه گیری تصادفی از نوع اتفاقی و برای نمونه گیری 306 پرسشنامه گردآوری شد. تحقیق حاضر ترکیبی است در بخش اول تحقیق از مصاحبه نیمه ساختاریافته براساس مدل برنامه ریزی استراتژیک دلتا طراحی شد. در بخش کمی تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ساختارپرسشنامه براساس اطلاعات حاصل شده از بخش کیفی تنظیم شد. آزمون مدل مفهومی پژوهش نشان داد که پایبندسازی به سیستم و راهحل جامع مشتریان بر رسالت کسب و کار؛ رسالت کسب و کار بر مشخصههای ساختار صنعت و جایگاه رقابتی؛ جایگاه رقابتی بر اجرای کسب و کار؛ کسب بر اثربخشی و نوآوری عملیات؛ نوآوری و اثربخشی عملیات برآماجیابی، و تأثیر آماجیابی بر فرایندهای کسب و کار تأثیر مثبت و معناداری دارند. این در حالی بود که اثرگذاری بهترین محصول بر رسالت کسب و کار و ساختار صنعت بر اجرای کسب و کار تأیید نشد. همچنین نقش مداخله ای رسانه های اجتماعی در تمایز خدمات باشگاه های خصوصی استان لرستان مورد تایید قرار گرفت .
رسانه های ورزشی
الهام فتاحی؛ سعید صادقی بروجردی؛ عابد محمودیان
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر ویژگیهای صفحات اینستاگرامی تناسباندام و مربیان آنها بر تجربه جریان، رضایت و نیت رفتاری دنبالکنندگان انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است. تعداد 391 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان براساس روش نمونهگیری در دسترس بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بود. ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر ویژگیهای صفحات اینستاگرامی تناسباندام و مربیان آنها بر تجربه جریان، رضایت و نیت رفتاری دنبالکنندگان انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است. تعداد 391 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان براساس روش نمونهگیری در دسترس بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بود. نتایج نشان داد، ویژگی صفحات تناسب اندام در اینستاگرام بهصورت مستقیم بر تجربه جریان (64/0)، رضایت (53/0)، همچنین ویژگی مربیان تناسباندام بهصورت مستقیم بر رضایت (44/0) و تجربه جریان (47/0) تأثیر مثبت و معناداری دارند. در نهایت، نتایج حاکی از این است ویژگی صفحات تناسباندام بهصورت غیرمستقم بر نیات رفتاری دنبالکنندگان از طریق میانجیگری تجربه جریان با ضریب (33/0)، میانجیگری تجربه جریان و رضایت دنبالکنندگان با ضریب (12/0) و ویژگی مربیان تناسباندام نیز بهصورت غیرمستقیم بر نیات رفتاری دنبالکنندگان از طریق میانجیگری رضایت دنبالکنندگان با ضریب (22/0)، میانجیگری تجربه جریان ورضایت دنبالکنندگان با ضریب (12/0) نیز اثر مثبت و معناداری میگذارند. میتوان بیان داشت صفحات و مربیان فعال تناسباندام در اینستاگرام میبایست اقدام به تدوین استراتژی تولید و به اشتراکگذاری محتوا کرده تا زمینه جریان و همچنین بستر رضایت و بروز نیات رفتاری مثبت از سوی دنبالکنندگان در اینستاگرام را فراهم سازند.
سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرم افزار سمپل پاور گرداوری و مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چیلدز و همکاران (2019) در مقیاس 5 ارزشی لیکرت بود اگاهی از مد 3 سوال؛ آگاهی از برند 4؛ رضایت 3؛ قصد خرید 3؛ تبلیغات دهان به دهان 3 و تجربه لذتبخش شامل 3 سوال بودند. جهت بررسی روایی صوریی پرسشنامه در اختیار 5 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی قرار گرفت و پس از بررسی انها پرسشنامه نهایی طراحی به صورت انلاین در بین جامعه آماری پخش شد. نتایج حاکی از این بود که آگاهی از برند50/0؛ آگاهی از مد 225/0 بر تجربه لذت بخش اثرگذار بودند. تجربه لذت بخش 465/0 بر رضایت اثر گذار بود و رضایت نیز 69/0 و 45/0 در قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان اثرگذار بود. بطور کلی اگر اگاهی از برند و مد در سطح بالایی ارزیابی شود منجر به تجربه لذت بخش و رضایت مشتریان در بین مشتریان خواهد گردید و در نتیجه تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مشتریان توسعه مییابد.